hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > کردستان| ترويج فرهنگ استفاده درست از فضای مجازی ضروری است

کردستان| ترويج فرهنگ استفاده درست از فضای مجازی ضروری است

فرمانده انتظامی استان کردستان، ترويج فرهنگ استفاده درست از اينترنت و فضاي مجازی را در پیشگیری از آسیب‌های فضای مجازی بسیار مهم و تأثیرگذار دانست.

سردار علی آزادی در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در کردستان اظهار کرد: گسترش استفاده از فضای مجازی در تعاملات روزمره منجر به ایجاد تغییر در زندگی افراد به‌ویژه قشر جوان شده است.

او افزود: جاذبه‌های این فضا سبب شده که افراد تعاملات در این فضا را جایگزین تعاملات با اعضای خانواده و همسالان خود کنند كه این موضوع صدمات جبران‌ناپذیری را به رشد اجتماعی جامعه وارد کرده و ساختار زندگی اجتماعی خانواده‌ها را تغییر داده است.

فرمانده انتظامی کردستان به اقدامات مقابله‌ای پلیس در حوزه تأمین امنیت افراد در فضای مجازی اشاره و اعلام کرد: در 10 ماهه سال جاري وقوع جرائم فضای مجازی 19 درصد رشد داشته است و همچنین کشفیات پلیس در این حوزه در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 15 درصد رشد داشته است.

او ذکر کرد: نيروي انتظامی در حوزه آسيب‌های فضای مجازی همواره بر افزايش سطح آگاهی عمومی و ارتقاء کيفی سواد رسانه‌ای در استفاده از شبکه‌های اجتماعی تأکيد دارد.

سردار آزادی استفاده از آموزه‌هاي دینی و فرهنگ‌سازی و از طرفی هنجارسازی‌های مثبت و ترويج فرهنگ استفاده از اينترنت و فضاي مجازی را در پیشگیری از آسیب‌های فضای مجازی بسیار مهم و تأثیرگذار دانست و خاطرنشان کرد: بهره‌گیری از ظرفیت‌هایی همچون رسانه‌های دیداری و شنیداری و برگزاری کارگاه‌های آموزشی در سطح مدارس، مراکز آموزش عالی و مساجد می‌تواند در نهادینه شدن فرهنگ استفاده درست از فضای مجازی و پیشگیری از آسیب‌های آن نقش بسزایی داشته باشد.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد